FORFATTER ?
Leder du efter kurser til forfattere, så gå her hen for at se de næste åbne kurser.
Ønsker du personlig konsultation hos Abelone Glahn, kan du læse om muligheden her
(rabat til tidligere kursister)
—–
FORLAG ?
Til forlag, forlagsmedarbejdere, boghandlere:
Lad en af Danmarks førende specialister i de sociale medier og bogverdenen, Abelone Glahn, hjælpe med at få styr på mulighederne og vise, hvordan man griber den praktiske side an.
Har undervist på Forlagsuddannelsen på CBS, i Boghandlerforeningen, for ”Bogmarkedet”, i Dansk Forfatterforening, i Dansk Journalistforbund, i erhvervsforeninger, samt holdt eksklusivt for forlag og deres forfattere.
Vælg et eller flere af disse tilbud:
- Inspirationsoplæg – typisk gå hjem møde 1½ time
Hvor kan et forlag sætte ind på de sociale medier med størst mulig effekt og uden at sidde foran skærmen hele tiden? Oplægget giver eksempler på godt og mindre godt, og ruster forlaget til at prioritere indsatsen på platformene. - Workshop for forlagsmedarbejdere 3-4 timer
Denne workshop tager dig gennem forskellige onlineplatforme og giver dig en ide om, hvordan du kan udnytte blogs, Twitter, YouTube, Facebook og LinkedIn til at synliggøre en bog, og hvordan kan du bruge onlinegrupper og debatfora til at styrke opmærksomheden om indholdet, længe inden og længe efter, at den er udkommet. - Forlaget og dets forfattere – samarbejde på de sociale medier 2-3 timer
Workshop, hvor forlaget inviterer dets forfattere med henblik på at styrke det fælles arbejde for at markedsføre bøger – herunder hvad hhv. forlag og forfatter selv kan gøre på de sociale medier. Masser af praktiske eksempler - Forlagets vejledning til forfattere
Sådan gør du: Eksklusivt udarbejdet skriftlig vejledning, med skærmbilleder mm, som forlaget kan udlevere til forfatteren. Pris aftales individuelt. - Forlaget Gyldendal har i 2017 benyttet Abelone Glahn adskillige gange til at undervise forlagets forfattere.
Lotte Garbers, konsulent på Forlaget Gyldendal, udtaler i den anledning:
“Abelone Glahn har nu lavet en del SoMe-kurser for mig med meget forskellige forfattere hos forlaget Gyldendal. Hun har været eminent til at ramme niveauet og favne både usikkerheder og reelle behov. Når jeg introducerer hende, siger jeg altid, at Abelone har været med fra starten, og alt, hvad hun siger, har hun prøvet på egen krop, og der er ingen smarte #, men kun konkrete, afprøvede og letforståelige do’s and dont’s.” - Anbefaling fra Jane Plesner Thomsen, DAFOLO:
Særdeles kompetent og velforberedt oplægsholder.
“Som en del af et af Dafolos netværksarrangementer for forskellige forlag havde vi indgået en aftale med Abelone om et oplæg om ”Markedsføring af bøger på de sociale medier”. Målet var at inspirere deltagerne til at udnytte fordelene ved de sociale medier generelt og samtidig give forlagene konkrete tips og tricks til at øge synligheden af deres udgivelser. Selvom der var afsat begrænset tid i programmet, formåede Abelone at levere et oplæg, der ramte plet. Dels fordi, hun havde forberedt sig grundigt med screening af alle deltageres tilstedeværelse på de sociale medier, dels fordi Abelone på en meget pædagogisk facon formåede at formidle sin indgående tekniske viden om sociale medier og koble den med forlagenes forretningsmæssige udfordringer med prioritering af ressourcerne. Deltagerne har således givet super feedback på Abelones oplæg, og jeg kan varmt anbefale hende som underviser, sparrings partner og rådgiver, når det gælder kommunikation, markedsføring og sociale medier.” - Bogen “Forfatterens guide til sociale medier” kan købes til favorabel pris ved bestilling af større partier.